December 9, 2013

With modern kimono style

Hi! I'm back!

Some days ago was colaborating on an event of japanese culture, and couldn't decide what to wear for the japanese modern weekend. First i wanted something related with the local fabrics and silks, later thought about 'Alice in wonderland', and finally wanted 20's look too hahaha 

The result is this:

Blue iromuji. One color kimono.

Rokutsuu Fukuro obi. Informal but lovely. I borrowed it to a friend, i love it and want to steal (。♥‿♥。) It's blue with red/pinkish threads that seems a bit purple from far.

Brown baroque patterned tights and brown Mary Jane shoes.

Blue belt and felt hat.

And Valencia's silk and laces.


Qué me pongo para ir a un evento sobre cultura japonesa moderna? Se puede aprovechar el kimono como base e ir añadiendo lo que queramos. Tenía demasiadas cosas en mente, seda valenciana, Alicia en el país de las maravillas, años 20... 
Al final fue una mezcla de cosas que me apetecían combinar más que centrarme en un estilo. Aunque el azul no es un color que esté entre mis favoritos cada día va ganando puntos, al menos el azul oscuro. Ciertos tonos me parecen tan fácilmente combinables como el negro. 

Aproveché para estrenar unas lentillas violeta que compré. Intenté que tuvieran poca parte de color, para que fusionara un poco con mi iris y quedara más natural, pero supongo que con ese color es imposible jajaja

現代の着物を着てみましょう!

   With purple lenses. Some people were scared (*≧▽≦)
パープルレンズ! それはこわい?





Some apps for the smartphones cameras are great! 〜( ̄▽ ̄〜) It seems a bit nostalgic, isn't it?



No comments:

Post a Comment